טיפולי השתלות שיער

תופעת ההתקרחות נחשבת  לאחת מבין התופעות השכיחות ביותר בקרב קהל הגברים הישראלי. נתון מעניין על פי מחקר שפורסם בכתב העת "Journal of the American Academy of Dermatology", כ – 40% מהגברים ו – 20% מהנשים סובלים מהתקרחות.

כבר בגילאי העשרים המאוחרות מתחילים לצוץ סימני התקרחות למיניהם, החל מהופעת קרחות קטנות, מפרצים ודילול שיער משמעותי. כל הסימנים הללו עלולים להשפיע על תחושת הביטחון העצמי ולפגוע ברמת איכות החיים. כיום, תודות לפריצות דרך משמעותיות בתחומי הרפואה והטכנולוגיה – ניתן לתת מענה לבעיית ההתקרחות ולהביא לשיער מלא ושופע בכל גיל, בעזרת טיפולי השתלת השיער המתקדמים של מכבי אסתטיקה.

מהי השתלת שיער?

במהלך השתלת השיער מושתלים זקיקי שיער הנלקחים מחלקו האחורי של הראש או מצידי הקרקפת (הנקראים החלק התורם). זקיקי השיער הללו מושתלים בכמויות גדולות באזורים הנחוצים הנקראים "האזור המקבל". לפני ההשתלה מגיעים לייעוץ במרפאה, במהלכה המטופל עובר בדיקה והערכה של מצב ההתקרחות, בנוסף הרופא המטפל מציג למטופל בצורה שקופה את תופעות הלוואי האפשריות, את הערכה למצב הנראות הסופי ומפרט על תהליך הטיפול מתחילתו ועד סופו.

מה יקרה ביום ההשתלה?

בבוקר ההשתלה, כאשר המטופל יגיע אל המרפאה, הרופא המטפל יציג בפניו בשנית את הליך הטיפול תוך הסבר מפורט וקפדני. לאחר מכן, המטופל יעבור מספר פעולות הכנה על ידי צוות הסייעות, לאחר שכל אלו יסתיימו – תתבצע הרדמה מקומית בקרקפת, כך שכל תהליך הוצאת הזקיקים והחזרתם יעבור ללא תחושת כאב או אי נוחות מקומית.

מתי ניתן לראות תוצאות לאחר השתלת שיער?

בשבועות הראשונות שלאחר ההשתלה השיער יחל לצמוח אך לאחר מכן ינשור, אל בהלה זהו התהליך הטבעי של היקלטות זקיקי השערה. לאחר הנשירה השיער יחל לצמוח בשנית, לאחר כחצי שנה המטופל יוכל לראות תוצאה של כ-50% מנראות השיער הסופית. לאחר שנה מרגע ההשתלה המטופל יגיע לתוצאה הסופית.

אילו סוגים של השתלת שיער קיימים?

השתלת שיער "Follicular Unit Extraction" (חילוץ זקיק יחיד) FUE

שיטת שליפת זקיקים נחשבת לפתרון החדש והמתקדם ביותר בכל הקשור לטכניקות שיקום שיער והשתלתו. כחלק משיטה זו מתבצעת שליפה של זקיקי שיער בודדים ישירות מהאזור התורם, ללא צורך בחיתוך סכין. השליפה נעשית באמצעות מחט קטנטנה בעובי של 1 מ"מ, בעזרתה מבצעים חתך עגול וקטן בעור מסביב ליחידות הזקיקים, לאחר מכן שולפים את יחידה זו מתוך הקרקפת וכעת מוכנה להשתלה. שיטת ה-FUE נחשבת לשיטה שאינה פולשנית שלא מותירה צלקות כלל, המאפשרת למטופל להסתפר בהמשך ככל שירצה, ללא חשש מהופעת צלקות המעידות על תהליך ההשתלה.

השתלת שיער  "DHI "Direct Hire Implant

שיטה פחות טראומתית ומיועדת למטופלים להם דלילות מסוימת של אזור הכתר בשיער ולא על אזורי התקרחות גדולים. היתרונות של שיטה זאת היא החלמה מהירה ואין צורך בגילוח (לכן היא המועדפת אצל נשים).

בחירת השיטה מותאמת למטופל בהתאם למצבו על ידי הרופא המאבחן.

בשלוש המרפאות (ראשון לציון, חיפה ותל אביב) אשר יבצעו את הטיפולים, ההליך יועבר באופן אישי ע״י ד״ר נג׳את מרענה.

ד"ר נג'את מרענה, רופא בעל 7 שנות ניסיון של כירורגיה כללית בבית חולים הלל יפה ובין הראשונים שעברו את ההסמכה בארץ, אשר מכשיר ומלמד רופאים נוספים בישראל בתחום. ד"ר נג'את, בעל 5 שנות ותק בתחום השתלות השיער וטיפל בכ – 1,500 מטופלים בישראל. 

עכשיו במבצע השקה לחברי מכבי: 30% הנחה + טיפול prp מתנה! *בכפוף לתקנון המבצע, ללא כפל מבצעים

לייעוץ ופרטים נוספים

אנא פנו אלינו ונציגנו יצרו עמכם קשר בהקדם

שאלות נפוצות

מבין תופעות הלוואי שעלולות להופיע לאחר ההשתלה ניתן למנות: נפיחות קלה באזור הקרקפת והמצח, אדמומיות באזור ההשתלה והאזור התורם, תחושת גרד באזור הקרקפת, תחושת אי נוחות או כאב קל באזור התורם.

השבוע הראשון שלאחר ההשתלה הינו שבוע ההחלמה, בתחילתו הקרקפת חבושה וישנה נפיחות באזור ועלולה להיווצר תחושת אי נוחות. החלמת האזור התורם (הנמצא בחלק האחורי של הקרקפת) לוקח כ-4 ימים בממוצע, החלמת האזור המקבל (היכן שהתבצעה השתלת הזקיקים) אורך בממוצע כ-7 ימים. חשוב מאוד לא לגרד את הראש במהלך הימים הראשונים כדי לא לפצוע או ליצור הצטלקות.

השיער המושתל עתיד לשרוד שנים רבות קדימה ויתכן גם כי יישאר לאורך כל חייי המטופל. הסיבה לכך היא עמידות גנטית של זקיקי השיער המושתלים בפני הורמון הטסטוסטרון.

התהליך אינו מסתיים ביום ההשתלה, אלא מחייב הקפדה ושיתוף פעולה של המטופל לאחר ההשתלה.

המטופל יוצא מהטיפול עם חבישה ומתבקש להוריד אותה יומיים אחרי ההשתלה, ואז יש להתחיל שטיפות של הקרקפת על פי ההנחיות שקיבל מהצוות.

3 שבועות ראשונים קריטיות לקליטת הזקיקים לכן, חל איסור מוחלט על מגע של כל חפץ באזור המושתל.

מהי התקרחות?

תהליך ההתקרחות כולל בתוכו מצב של איבוד שיער הראש, אם באופן חלקי, ספציפי או מלא. ישנם סוגים שונים של התקרחות, אלו העיקריים שביניהם:

התקרחות בתבנית גברית או נשית

הכוונה ב"תבנית התקרחות" היא לנסיגה של קו השיער במקביל להידלדלות שיער הקרקפת והרקות. המראה המתקבל הוא מעין צורת "פרסה", המציגה שיער סביב החלק האחורי של הראש ובצדדים, בעוד החלק הקדמי דליל בשיער ונסוג לאחור.

אלופציה אראטה – קרחת אזורית

זוהי תופעת התקרחות הנוצרת בעקבות בעיה במערכת החיסון ומתבטאת בפגיעה בזקיקי השערה והופעת אזורי הקרחה עגולים. הם יכולים להופיע במקומות שונים בגוף, כאשר הנפוצים שבהם אלו אזורי הקרקפת והפנים. לא מדובר במחלה מסוכנת כלל, יתר על כך היא אינה משפיעה על האדם מבחינה בריאותית, אלא מתאפיינת רק בפגיעה בשיער.

אלופציה צלקתית

זהו מצב של אובדן שיער הפוגע בנשים וגברים כאחד. הוא מתבטא בהפרעות דלקתיות שהורסות את זקיקי השיער ומותירות צלקות במקום הזקיקים המתים. כ-3% מהאוכלוסייה סובלים מתופעה זו.

טלוגן אפלוביום

מדובר בנשירת שיער פתאומית, המתבטאת באובדן שערות רבות בעת סירוק השיער עד לכדי הופעת קרחות שיער קטנות. תופעת הטלוגן אפלוביום עלולה להיגרם מלחץ נפשי, תרופות או עקב נטילת גלולות למניעת הריון. סוג התקרחות זה נוטה להשתפר ללא צורך בטיפול לאחר מספר חודשים.

סיבות להתקרחות בקרב גברים

הסיבה המרכזית לתופעת ההתקרחות בקרב גברים היא  גנטיקה, אך לצד סיבה זו קיימות סיבות נוספות, ביניהן: תופעות לוואי של תרופות, תפקוד לקוי של בלוטות התריס, מתח נפשי, מחלות שונות, זיהומים עוריים, טיפול כימותרפי, אנמיה, בעיות במערכת העיכול ועוד.

 

סיבות להתקרחות בקרב נשים

התקרחות הינה תופעה נפוצה גם בקרב נשים, אך צורת ההתבטאות שלה שונה. מדובר בתופעה שנקראת "אלופציה אנדרוגנית", הגורמת להתנוונות זקיקי השערה ולדילול שיער הקרקפת. בנוסף, מתחיל תהליך נשירת שיער מתמשך, הנגרם לרוב עקב גורמים גנטיים או הורמונליים. 

כיצד ניתן לטפל בהתקרחות?

ראשית, מומלץ לפנות לרופא עור מומחה על מנת לאבחן את סיבת ההתקרחות. לאחר זיהוי הסיבה ניתן לעבור לטיפול המתאים.

שלבי התקרחות ראשוניים

בשלב זה, אפשר לנסות מגוון תכשירים המשפרים את גדילת השיער ומאיצים אותו, או לכל הפחות מעכבים את תהליך הנשירה. מדובר באופציה רלוונטית רק לשלבי התקרחות ראשוניים, מכיוון שאינה יכולה להחזיר את המצב לקדמותו.

שלבי התקרחות בינוניים

כאשר אתם מתחילים לחוש ולראות סימני התקרחות, דילול שיער או נשירת שיער מרובה מומלץ על טיפולי PRP, הנחשבים למהפכה בתחום הרפואה האסתטית. טיפול ה-PRP מסתמך על טכנולוגיה מתקדמת העושה שימוש בפלזמה עשירה הנלקחת מדגימת דם של המטופל. הפלזמה מכילה בתוכה טסיות דם מרובות הידועות ביכולתן לעורר תאי גזע ולגרום לעידוד צמיחת שיער במקום ספציפי. 

שלבי התקרחות מתקדמים

בשלב זה האפשרות העומדות בפניכם היא לעבור טיפול להשתלת שיער, מדובר בטיפול היחיד שיכול להפוך את המצב הקיים ולהחזיר אתכם שנים אחורה, בהליך רפואי המתבצע על ידי רופא מומחה.